2e week in Oeganda - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Imke Tramper - WaarBenJij.nu 2e week in Oeganda - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Imke Tramper - WaarBenJij.nu

2e week in Oeganda

Blijf op de hoogte en volg Imke Tramper

12 Februari 2014 | Oeganda, Kampala

Wakisa

Even een update over het project. in totaal heb ik nu 510 euro opgehaald. daar wil ik iedereen namens de directeur, leraren en meiden erg voor bedanken. In overleg hebben we een uitstapje gepland voor volgende week dinsdag, de meiden zijn al erg enthousiast. we zullen met ongeveer 23 meiden naar een wildlife education centre gaan en botanische tuinen waar ze uitleg krijgen over verschillende planten en bomen en waar de bladeren en bloemen voor gebruikt kunnen worden (ik ben afgelopen weekend er naar toe geweest dus ik heb een voorproefje gehad). Daarnaast bleek er in het project behoefte te zijn aan naaimachines. Er zijn er nu 5 waarvan er 4 werken voor 23 meiden. Niet erg veel dus en ze zijn ook niet van goeie kwaliteit. Ik zal ergens volgende week op pad gaan met iemand die me kan helpen de juiste aan te schaffen voor het project. Mocht er daar nog geld over van zijn dan ga ik kijken of ik spelletjes kan aanschaffen. Op dit moment heb ze 1 bordspel. Er is behoefte naar leerzame spelletjes voor de meiden. Tussen 5 en 10 uur s'avonds zijn ze namelijk vrij en is er weinig voor hun te doen in het project. Mocht iemand nog thuis wat hebben liggen, oude spelletjes, dan kan je het nog brengen. Anouk neemt waarschijnlijk een extra koffer mee met spullen voor het project.

Verder ben ik al druk bezig met lessen geven, met name creatieve activiteiten zoals het versieren van een slabbetje en het maken van een mobiel voor de baby's. De meiden zijn erg enthousiast. Daarnaast geef ik af en toe ook en les die te maken heeft met zelfvertrouwen en wat ze hun kindje willen meegeven als hij of zij groter is en wat ze zelf nodig hebben om een goede moeder te zijn.

de directeur en de meiden zijn me erg dankbaar en ik kan altijd bij de leraressen terecht als ik vragen heb, of de computer wil gebruiken haha.

Verder gaat alles zijn gangetje. Morgen vertrek ik met de andere vrijwilligers voor de eerste safari van 3 dagen, ik ben erg benieuwd. Als het lukt probeer ik er nog volgende week foto's op te zetten. Ik moet voor foto's van het project eerst nog wel even toestemming vragen.

tot snel weer,

kwaheri, badae

  • 12 Februari 2014 - 16:29

    Ibrahim:

    hey mpenzi u are doing your best with what u have u can not change the world only by yourself, keep that sprit ,u are also enthousiast ,u enjoy what u do and bring joy and hope to those girls,hurry up with the pictures we start getting impatient haha,have fun with the safari(journey).

    kwaheri,badae

    ibrahim

  • 12 Februari 2014 - 17:30

    Oma:


    HALLO iIMKE WAT FIJN WEER WAT VAN JE TE HOREN.
    WAT FIJN WAT JE DAAR ALLEMAAL DOET'.
    JE BENT DAAR OOK ALS ANTIVITEITEN BEGRELIDSTER BEZIG?
    FIJNE SAFARI< WE HOREN VAN>

    GROETJES OPA EN OMA>

  • 12 Februari 2014 - 20:04

    Ria Tramper:

    hoi Imke,

    Vanmiddag ben ik op pad geweest voor knutselspullen en Anouk heeft inmiddels een paar spelletjes gevonden. Ik hoop dat de meisjes " een dag met een gouden randje" gaan beleven in het wildlife education centre. Volgens mij ben je in Nepal ook op zoek geweest naar naaimachines dus weet je inmiddels waar je op moet letten bij de aanschaf.
    Veel succes op je eerste safari. we kijken uit naar de foto's.

    Groeten,

    Ria.

  • 15 Februari 2014 - 11:37

    Rachael:

    schattbol....alleer eerst nog happy valentinesday. ik ben te laat maaar.... ik pas me gewooon aan aan de Afrikaanse tijd. Rekbaar dus hahaha. im Lucky to have a friend like u. your a blessing! en niet alleen vooor mij maar voor een helemboel mensen. ook het werk wat je nu weer doet! je bent echt een super woman! veeeel plezier xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oeganda, Kampala

Imke Tramper

Actief sinds 19 Nov. 2013
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 8386

Voorgaande reizen:

01 Februari 2014 - 12 April 2014

ontdekken Oost-afrika

Landen bezocht: